05 helmikuuta 2015

tammikuun kipinöitä

Mulle on muodostunut kumma tapa tässä työharjoittelun aikana, että aina, kun mun töihin tulee paussi eikä hommat etene, kaivelen laukusta lehtiön (ellei se ole jo pöydällä), ja kirjoitan milloin milläkin tyylillä "Mikä tänään INSPAA?". Suhertelen, kirjaan asioita ylös ja pamautan youtubesta soimaan pitkän soittolistan chillsteppiä.

Mikä siis tammikuussa on inspannut? Tässä jotain pieniä esimerkkejä.

1. Leffat. Olen koittanut ottaa itseäni niskasta kiinni näiden suhteen, ja oon käynyt Finnkinossa katsomassa sekä Hobitin viimeisen osan sekä Big hero 6:n, ja olen myös katsellut joitakin näkemättä jääneitä leffoja vuokrattuina ja lainattuina. Leffojen katselu oikeasti saa hyvälle mielelle ja mielikuvituksen laukkaamaan.

2. Tekstuurit. Taas. Oon alkanut hiukan harjoitella niiden käyttöä niiden vähäisten tekstuurien kanssa jotka mulla on käytössä, mutta se on mukavaa ja elävöittää aina kuvaa. Clippingmask, voi, kuinka olenkaan kaivannut sinua.

3. Sarjakuvamaisempi tyyli ja laajempi tussaus. Mä olen pyrkinyt viimevuoden aikana kohti realistisempaa tyyliä, mutta kun totesin, että se vie iän ja terveyden, niin kokeilin taas vanhaa, tuttua tyyliä. Ja toistaiseksi hyvältä tuntuu.

4. Lainaukset. Mä olen päivittänyt instagramiin aivan liian monta kuvaa, jossa olen iskenyt tylsän, merkitsemättömän valokuvan päälle jonkun omasta mielestäni maailmaamullistavan tekstin, ja voilà, me likes. Kaikki seuraajat varmasti pian jättävät uppoavan laivan sen takia :D

5. Ööööö. En edes tiedä miksi tätä kutsua. Oon koittanut oppia erilaisia, toisistaan riippumattomia tyylejä ja oon tykästynyt tällaseen "verkosto"-maiseen ilmeeseen. Tarvitaan tietenkin paljon harjoittelua ja kokeiluversioita, mutta kai se siitä :) (Ja mainittakoon, että tätä tyyliä ei ikipäivänä kannata yrittää käsin piirtämällä. Oon ollut pari kertaa häpeäkuoleman partaalla sen takia :D)

Mitkä just sua ovat inspanneet tammikuun aikana?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ♥