05 maaliskuuta 2015

Helmikuun kipinöitä


Helmikuu hurahti ohitse niin, että välillä teki mieli hypätä suojaan sen tieltä, ja tuntuu siltä kuin vauhti vaan kiihtyisi koko ajan. Helmikuuhunkin mahtui paljon kaikenlaista, puhumattakaan yllättävistä inspiraatioista.

Tästä löytyy muutamia esimerkkejä siitä, mikä kaikki inspasi helmikuussa:

1. Kyntilakka. Ja mitä yllättävimmällä tavalla. Tein pikkuserkulleni tapani mukaan syntymäpäiväkorttia, ja koska muhun iski tajuttoman kova laiskuus enkä jaksanut etsiä vesivärejäni tai jotain muuta taustalle sopivaa sävytettä, nappasin lähellä olevat glitterilakat käteen ja tein niistä koko kortin taustan. Yllättävän kivaa ja erilaista! Kannattaa kokeilla!

2. Verkosto-piirustustyyli, josta puhuin jo tammikuun osiossa. Oon koittanut viedä ajatusta vielä hieman pidemmälle ja kuvasta löytyvä illustrator-piirros on erinomainen esimerkki siitä, miten kulutan toimettomia hetkiä töissä :) Aika kuluu mukavasti ja mähän teen jotain, mitä mun pitäisi olla tekemässäkin.

3. Koodaus! Oon valehtelematta koodannut kuluneen kuukauden aikana ainakin neljä erilaista nettisivua. Vaikka kaikki eivät varmastikaan mene käyttöön, on mukava huomata kuinka paljon homma helpottuu, kun Dreamweaverin kanssa taistelee tarpeeksi.

4. Graffitit. Mä olen aina pitänyt laittomasta katutaiteesta, itse en sitä ihan hirveästi ole harjoittanut, mutta niiden väreistä ja muodoista saa aina jonkinnäköistä inspistä.

5. Käsin tehdyt muistiinpanot. Mä olen sutannut ainakin kolmekymmentä sivua mun kierrelehtiöstäni pelkästään työaikana. Reseptejä, kokomuistutuksia, tärkeitä nettisivuja, tuherruksia, valitusta, voitonriemua ja pienenpieniä runollisia, tökeröitä sutaisuja. Suosittelen ihan oikeesti tekemään tällasia turhanpäiväisiä suttauksia, etenkin niille, jotka tekee töitä tietokoneella.

Olisin lisännyt listaan vielä kirjoittamisen, mutta se on niin laaja käsite, että kunhan vaan saan ajatuksen päästä kiinni niin teen siitä laajemman postauksen. Eiköhän nämä riitä helmikuuhun :D

Mikä sua on inspannut viime kuussa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ♥