26 elokuuta 2017

Mitä seuraan Youtubessa? — Wicca, LGBT+, tatuoinnit, taide

Ihanaa lauantaita! ♥ Näin viikonlopun kunniaksi ajattelin tulla höpöttelemään teille vähän Youtubesta. Muutamaan kertaan olen törmännyt siihen, että jotkut listaavat blogeihinsa omia Youtube-suosikkejaan, ja ajattelin tarttua postaamisaiheeseen, koska mun oma seuraamislistani on hiukan erikoisempi.

Tässä muutama mun ehdoton lempparini;


Ensimmäisenä listaukseen halusin ottaa Harmonyn, koska tällä hetkellä tämän tekijän videot kiinnostaa mua kaikkein eniten. Harmony on nuori uuspakana, joka tekee kanavalleen sisältöä liittyen hänen Wicca-uskoonsa. Puhetta on paranormaaleista kokemuksista, wiccaan liittyvistä tavoista, teelehtien lukemisesta, tarot-korteista ja paljon muusta. Jos pakanausko tai noituus kiinnostavat, tai et vain malttaisi odottaa Halloweenia, suosittelen lämpimästi laittamaan kanavan tilaukseen!


Ash on niin ihana persoona, etten kestä! Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen viestinviejä ja avoin feministi puhuu videoillaan todella tärkeistä asioista huumorilla höystettynä ja etenkin Ashin ABC's of LGBT+ -videosarja on saanut osakseen paljon huomiota.


Qckndistä olen aiemminkin hehkuttanut tatuointi-postausteni yhteydessä, mutta hehkutetaan nyt vielä vähän lisää. Hän käsittelee pääsääntöisesti kanavallaan tatuointikulttuuria ja siihen liittyviä kirjoittamattomia sääntöjä, joista on ollut mulle valtavasti hyötyä oman kehoni tatuointikantaa suunnitellessa. Tietenkin kanavalla vilahtelee aiheina myös vegaanius, hiusalan työt ja punkhenkisyys. Vahva suositus!


Stef taas on upea roolimalli. Rohkeasti transsukupuolisuudestaan puhuva nainen dokumentoi omaa sukupuolen korjaushoitoaan ja kamppailee sukupuolivähemmistöihin liitettyjä ennakkoluuloja vastaan.


LavenderTowne taas on seuraamislistani oikea päivänpiristys. Piirtäminen on mulle todella tärkeä harrastus, kuten mua instassa seuraavat tietävätkin, ja tällä kanavalla inspiraatio on ihan käden ulottuvilla. LavenderTowne opiskelee taidetta, julkaisee omaa noita-aiheista nettisarjakuvaa, ja tekee taideaiheisia videoita seuraajilleen viikottain.


Kiera on mulle aika uusi tuttavuus, mutta jotenkin videoiden kotoisuus ja rauhallisuus puhuttelee. Vegaanius, kierrätys, Lush, tatuoinnit ja lemmikkirotat puhuttavat, ja puhuttavat paljon. Kieran videot ovat mun mielestä parhaita rauhoittumiseen ja aivojen nollaamiseen.

Tässä oli valtaosa mun englanninkielisistä lemppareista. Toki mun seuraamislistaltani löytyy läjä suomalaisiakin sisällöntuottajia, mutta halusin keskittyä enemmän näihin, joita ihan jokainen suomalainen ei seuraa.

Tunnistatko jonkun näistä Youtube-persoonista, ja mitä sä katsot Youtubessa? Vai katsotko lainkaan? Kerro ihmeessä kommenteissa!

8 kommenttia:

  1. Mulla on vielä ihan alkutaipaleella YouTubettajien seuraaminen. Mutta hei, listaapa ne suomalaiset, joita seuraat sielä. Kiinnostaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiva kuulla, että kiinnostaa! Täytynee laittaa työn alle erillinen postaus suomalaisista vloggaajista! :)

      Poista
  2. Tosi kiinnostavan oloisia poimintoja, varsinkin tuo eka! Itse olen jotenkin tosi huono seuraamaan Youtubesta mitään :D Ensimmäisen kommentoijan tapaan kiinnostaisi tietää jos seuraat jotain suomalaisia tubettajia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, sitten tosiaan täytyy alkaa listaamaan noita suomalaisiakin tubettajia :) Ja mä jotenkin koen, että siinä, missä jotkut voivat katsoa televisio-ohjelmia tuntikausia, on myös ihmisiä, jotka viihtyvät ne tunnit paremmin Youtubessa. Mä itsekseni en juurikaan katso televisiota mutta Youtubevideot pyörivät näytöllä :)

      Poista
  3. Stef on aivan ihana, oon ite seurannut häntä jo useamman vuoden <3_<3 Muista mun on pakko myöntää, etten oo koskaan kuullutkaan, mutta vaikuttavat sen verran kiinnostavilta, että pakko käydä kurkkaamassa!

    Kannatan myös ensimmäisen kommentoijan ideaa suomalaisista juutuubaajista, mua kiinnostais kanssa nähdä, millaisia sieltä löytyy - lähinnä siksi, että voisin itsekin mahdollisesti löytää joitain kiinnostavia seurattavia Laeppavian ja Lakon seuraksi. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OI, IHANAA, että joku toinenkin suomalainen on onnistunut Steffin sisällön löytämään! <3 Nämä tyypit on tulleet mulle todella oudoissa paikoissa vastaan, enkä valtaosasta edes tiedä, miten kanavat olen alkujaankaan löytänyt. Älä siis soimaa itseäs, et oo missannut mitään erikoista Youtubevillitystä, mä vaan käytän ihan liikaa aikaa Youtuben ihmeellisessä maailmassa :'D

      Mun täytyy varmaan hiukan aikaa pantata tuota suomalaistubettaja-postausta ja katsoa, jos löytäisin lähiviikkoina vähän lisää seurattavia. Mun listalla kun on aika peruskauraa tuo mun suomalaisosio. Mutta postauta on kyllä tulossa, ennemmin tai myöhemmin!

      Poista
  4. Mun piti kanssa tehä samanlainen postaus, mutta se on lojunu keskeneräsenä varmaan kuukauden :D Ehkä saan sen nyt valmiiksi!
    Stef on ainoa tuttu sun listalta, mutta hänenkin videoitaan katselen vaan harvoin, koska mun on tosi vaikea sietää tuota ns. nenä-ääntä. Harmi, sillä muuten Stef on ihana persoona. Muista en ollut kuullutkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiän niin tunteen, noita keskeneräisiä lojuvia postauksia löytyy kyllä munkin tililtä aika tosi monta :D Stefiä mä aloin seuraamaan itse asiassa ennen kuin hän tuli koko trans-asiansa kanssa julki, ja oon saanut seurata hänen äänensä muutosprosessia ihan alusta asti. Siksi ehkä tuo erikoinen puhetapa ei pistä omaan korvaan, mutta voin kyllä kuvitella, miksi joitakin ääni voi ärsyttää :D

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ♥